Атестаційна робота з біології укладається вчителем із завдань, що
відповідають змісту і державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки
учнів з таких розділів програми з біології для 7 – 9 класів: «Людина»,
«Біологічні основи поведінки людини» – 70 % завдань; «Рослини», «Гриби та
лишайники», «Бактерії», «Тварини», «Організми і середовища існування» – 30 %
завдань.
Елементи змісту атестаційної роботи: роль біології в практичній
діяльності людини; методи вивчення живих об’єктів (спостереження, опис, вимірювання,
експеримент); ознаки організмів; особливості рослин, грибів, бактерій, тварин,
їх значення у природі та використання у практичній діяльності людини; взаємодія
різних видів в природі, правила поведінки в природі; будова рослинних і
тваринних клітин; особливості організму людини, його будови та процесів
життєдіяльності (тканини, органи і системи органів, процеси життєдіяльності,
внутрішнє середовище, імунітет, нейрогуморальна регуляція процесів
життєдіяльності, профілактика захворювань, правила здорового способу життя,
надання першої допомоги).
До атестаційної
роботи включаються завдання різних рівнів складності:
· завдання на відтворення
знань, які передбачають уміння розпізнавати типові біологічні об’єкти, процеси,
явища; давати визначення основних біологічних понять; користуватися
біологічними термінами і поняттями тощо;
· завдання на застосування
знань, які передбачають використання уміння описувати, характеризувати,
порівнювати біологічні об’єкти, явища, процеси; описувати і пояснювати
результати експерименту, дані таблиць, графіків; встановлювати
причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, робити висновки; використовувати
знання у практичній діяльності.
Атестаційна робота
має включати 75 % завдань на відтворення і 25 % завдань на застосування знань.
До атестаційної
роботи включаються завдання різних типів: тестові завдання закритої форми (з
однією правильною відповіддю, з кількома правильними відповідями, на
встановлення відповідності); обов’язково включаються завдання відкритої форми
(з короткою та розгорнутою відповіддю); завдання, які передбачають здійснення
аналізу діаграм, графіків, таблиць; завдання, в яких учням пропонується
прочитати текст і використовуючи його зміст виконати завдання.
Час, який відводиться на виконання
атестаційної роботи, типи завдань та їх кількість в атестаційній роботі,
кількість варіантів атестаційних робіт визначає вчитель. Для укладання
атестаційних робіт учитель може використовувати збірники завдань для проведення державної підсумкової атестації з біології, або інші збірники завдань
з біології, що мають відповідний гриф, з урахуванням вимог, що зазначені вище.
Складено на підставі Орієнтовних вимог до
проведення Державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі
загальної середньої освіти у 2016/2017 навчальному році, відповідно до листа МОН № 1/9-149 від 13 березня 2017 року.
Збірники завдань минулих років для
підготовки до ДПА - 2017
1. Збірник завдань 2013 року
2. Збірник завдань 2014 року
3. Збірник завдань 2015 року
Немає коментарів:
Дописати коментар